Sony au lansat noul trailer pentru Ghost of Tsushima. Dezvoltatorii, Sucker Punch, ne prezinta modalitatile de explorare a lumii, combatul, posibilitatile de stealth si multe altele.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=Ur0pQblaZcE[/embedyt]

 

In cele 18 minute ale noului joc exclusiv PlayStation 4, sunt multe de discutat, dar incerc sa evidentiez punctele forte si unice unde straluceste jocul. Nu o sa comentez prea mult, insa grafica e demna de anul 2020.

Am fost impresionat instant de cum raspund firele de iarba si natura in general la fluctuatiile vantului si curentele lasate in spate de personajul principal. Ah da, si disclaimer pentru cei slabi de inger: sangele e foarte realist.

Ghost of Tsushima Instakill
Instakill

Chemarea naturii

Poate ca multi ne-am dat seama la un moment dat ca in jocurile open-world, in loc sa ne uitam la peisaje, stam cu ochii lipiti de mini-map. Cele mai clasice exemple sunt jocurile Rockstar, insa nu sunt singurii vinovati cand vine vorba de liniile de ghidaj. Asa ca Ghost of Tsushima a venit cu o metoda inovatoare de a scoate mini-map-ul si de a te bucura de imprejurimi in timp ce mergi spre obiectiv: urmaresti chemarea naturii.

Prin apasarea unui buton, o rafala de vant iti indica directia in care se afla waypoint-ul setat pe harta, insa nu iti spune neaparat ruta pe care trebuie sa o iei. De asemenea, va trebui sa fim cu ochii in patru pe animale care ne vor ghida catre anumite collectables sau side-quest-uri. Alta modalitate ar fi sa privesti pur si simplu orizontul si sa vezi nori de fum, copaci ciudati sau orice alt reper vizual care iese din normal.

Dezvoltatorii spun ca explorarea e cheia si au facut tot posibilul sa starneasca aceasta curiozitate.

Ghost of Tsushima
Lanscape

Din 7 samurai, a ramas doar o fantoma

Stilul de combat pare a fi cel cu care ne-am obisnuit de la alte jocuri: parry in ultimul moment si counter-attack ce rezulta in moartea instantanee a inamicului. Ghost of Tsushima iese in evidenta prin miscarile fluide de asasinari rupte direct din filmele vechi. Momente de o clipita cand inamicul ramane in picioare doar ca sa cada imediat in genunchi, stand-off-uri unde asteptati amandoi momentul oportun, scuturarea sabiei de sange, toate sunt amprente clare ale stilului japonez pe care il iubim cu totii. Alt detaliu pe care l-am observat e ca personajul principal, Jin, isi poate arata respectele fata de oponentii sai dupa o batalie aplecandu-se usor.

In combat mai exista si 3 posturi de lupta/stances (din ce am vazut), care faciliteaza doborarea fiecarui tip de inamic. Astfel se mai adauga un strat de profunzime sistemului de lupta, fiind mai greu sa stapanesti si sa schimbi cu usurinta intre stances.

Ghost of Tsushima
Asa te echipezi cand vrei sa recuceresti o insula

Cei de la Sucker Punch spun ca pe de o parte vei fi samurai, pe de o parte ghost. Cu cat dobandesti anumite charm-uri si cu cat "iti vei face renumita legenda", vei capata noi tehnici si skill-uri care te vor transforma in Ghost of Tsushima. Alt sistem care merge mana in mana cu titlul de Ghost (pe care deja l-am repetat de prea multe ori) este frica. Inamicii mongoli vor auzi de cum faci ravagii pe insula si unii chiar vor scapa arme din mana de teroarea emotionala adusa de prezenta ta. Ramane sa vedem ce alte ramificatii mai are sistemul.

Ghost of Tsushima
Fricosu' roade osu'

Ca de film

Armura din joc si outfit-ul nu va fi pur estetic, si alegerea lor va avea consecinte directe in gameplay. Speculez ca trebuie sa te imbraci intr-un fel sa sa se teama toti mongolii de tine, si in altul daca chiar vrei sa te lupti cu o armata.

Insa jocul va avea si o componenta strict pentru aparente: colorarea outfit-urilor. Aceasta se face numai prin adunarea anumitor pigmenti din flori. Cu alte cuvinte, strangi multe flori albastre, vei putea sa te imbraci in albastru. Cam ca-n Minecraft.

Ghost of Tsushima
Fancy Jin

Ultimul mod despre care vreau sa vorbesc este unul classic Sucker Punch: Photo Mode-ul. Pasionatii vor putea schimba directia vantului, vor putea crea video-uri miscand camera unde personajele par oprite in timp, pot aplica filtre si gradiente sau pot focaliza pe anumite subiecte si juca cu depth of field-ul.

Ah da, si au inclus setarea de a juca intreg jocul in alb negru si cu voice-acting japonez, daca vreti sa traiti cu adevarat experienta filmelor din '60 cu samurai.

Ghost of Tsushima
Jucand un film

Ghost of Tsushima va aparea pe 17 iulie exclusiv pe PlayStation 4 si Pro, dar ramane de vazut daca va avea si o portare pe PS5.

Leave a Reply

One thought on “Noul trailer Ghost of Tsushima – mini analiza

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.