NVIDIA reinventeaza grafica computerelor cu lansarea arhitecturii Turing pentru GPU-uri. Dupa cel mai mare salt de la inventarea GPU-ului CUDA in 2006, iata ca in 2018 NVIDIA ne arata ca poate sa ne surprinda din nou cu inventarea GPU-ului Turing.

NVIDIA Turing prezinta noi nuclee RT pentru a accelera ray tracing-ului si noile nuclee Tensor pentru AI, care, impreuna pentru prima oara, fac posibil ray tracing-ul.

Aceste doua motoare – impreuna cu computere mai puternice pentru simulare si rasterizare imbunatatita – ofera o noua generatie de randari hibride pentru a aborda industria de efecte vizuale de 250 miliarde de dolari. Randarea hibrida permite experiente interactive de calitate cinematografica, efecte noi uimitoare, alimentate de retele neuronale si interactivitate fluida pe modele extrem de complexe.

Compania a dezvaluit, de asemenea, produsele sale initiale bazate pe Turing – procesoarele NVIDIA Quadro RTX 8000, Quadro RTX 6000 si Quadro RTX 5000, care vor revolutiona activitatea a aproximativ 50 de milioane de designeri si artisti din mai multe industrii.

NVIDIA Turing

„Turing este cea mai importanta inovatie a NVIDIA in domeniul graficii computerizate in mai mult de un deceniu”, a declarat Jensen Huang, fondatorul si CEO al NVIDIA, care a vorbit la inceputul conferintei anuale SIGGRAPH. „Randarea hibrida va schimba industria, deschizand posibilitati uimitoare care ne vor spori viata cu modele mai frumoase, cu divertisment mai bogat si cu mai multe experiente interactive.’’

Noua generatie de arhitectura pentru GPU-uri de la NVIDIA, Turing, permite prima unitate de procesare a imaginilor pe raze si este rezultatul a peste 10.000 de ani de inginerie. Folosind capabilitatile de randare hibrida ale Turing, aplicatiile pot simula lumea fizica la 6x viteza generatiei anterioare Pascal.

NVIDIA Turing

Pentru a ajuta dezvoltatorii sa profite din plin de aceste capacitati, NVIDIA si-a imbunatatit platforma de dezvoltare RTX cu ajutorul noului AI, ray-tracing si simulari de SDK-uri. De asemenea, a anuntat ca aplicatiile grafice cheie, adresate milioanelor de designeri, artisti si oameni de stiinta, vor profita de caracteristicile Turing prin intermediul platformei de dezvoltare RTX.

„Acesta este un moment important in istoria graficii computerizate”, a declarat Jon Peddie, CEO al firmei analist JPR. „NVIDIA livreaza in timp real ray tracing cu cinci ani inainte de a ne gandi ca este posibil”.

 

Inregistrare in timp real a Ray Tracing-ului prin nucleele RT

Arhitectura Turing este dotata cu procesoare dedicate ray trancing-ului numite nuclee RT. Acestea accelereaza calculul modului in care se deplaseaza lumina si sunetele in medii 3D, acestea fiind de pana la 10 GigaRays pe secunda. Turing accelereaza operatiunile ray-tracing-ului in timp real de pana la 25x fata de generatia anterioara Pascal, iar nodurile GPU pot fi folosite pentru randarea cadrelor finale sau pentru efecte de film la mai mult de 30x din viteza nodurilor procesorului.

„Cinesite este mandru sa colaboreze cu Autodesk si NVIDIA pentru a aduce Arnold pe GPU-uri, dar nu ne-am asteptat niciodata sa vedem rezultate atat de dramatice”, a spus Michele Sciolette, CTO din Cinesite. „Asta inseamna ca putem repeta mai repede, mai frecvent si cu setari de calitate superioara. Acest lucru va schimba complet felul in care functioneaza artistii nostri. ”

 

AI este accelerat de nucleele Tensor

Arhitectura Turing include si nucleele Tensor, procesoare care accelereaza instruirea in profunzime si inferentele, oferind o operatie de pana la 500 de miliarde de tensori pe secunda.

Acest nivel de performanta are competente AI imbunatatite pentru crearea de aplicatii cu noi capabilitati puternice. Acestea includ DLAA – invatare profunda anti-aliasing, care este un progres in generarea de imagini in miscare de inalta calitate – denoising, scalarea rezolutiei si re-sincronizarea video.

Aceste caracteristici fac parte din kit-ul de dezvoltare software NVIDIA NGX, un nou set de tehnologii bazate pe invatare, care permite dezvoltatorilor sa integreze cu usurinta grafice accelerate si imbunatatite, imagini foto si procesare video in aplicatii cu retele pre-instruite.

 

Simulare mai rapida si rasterizare cu noul procesor Turing Streaming Multiprocessor

Unitatile de procesare grafica bazate pe Turing au o noua arhitectura de procesare, si anume streaming multiprocesor (SM). Acesta adauga o unitate de executie in intregime efectuata in paralel, dubland latimea de banda fata de generatia anterioara.

Combinata cu noile tehnologii grafice, Turing SM atinge un nivel fara precedent de performanta per nucleu.

Dezvoltatorii pot profita de kit-urile NVIDIA CUDA 10, FleX si PhysX SDK pentru a crea simulari complexe, cum ar fi particulele sau dinamica fluidelor pentru vizualizarea stiintifica, mediile virtuale si efectele speciale.

 

Disponibilitate

Quadro GPU-rile bazate pe Turing vor fi disponibile initial in al patrulea trimestru al acestui an

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.