Cel de-al treilea sezon al popularului MOBA League of Legends se sfârşeşte în curând, iar Riot Games anunţă mari schimbări pentru următorul sezon. Haideţi să vedem ce se va schimba!

Ryan „Morello” Scott, Lead Designer-ul jocului a postat schimbările potenţiale pe site-ul oficial League of Legends. Sunt foarte multe schimbări ce impactează pozitiv calitatea jocului, dar sunt şi câteva schimbări care ar putea da peste cap modul în care jocul se va juca.

Lista cu modificările aferente este următoarea:

– Ward-urile vor fi incorporate într-un sistem numit Trinkets. Momentan tot ce ştim este că ward-urile vor avea sloturi speciale, Riot va creea mai multe iteme ce oferă viziune, iar eficienţa acestor ward-uri va fi îmbunătăţită. 

– Jungla va fi impactată cel mai mult prin introducerea unor iteme specifice pentru jungleri care vor contura mai bine rolul, plus faptul că Riot Games va introduce un al 4-lea loc cu monştrii ce poate fi ucis pentru XP, gold şi respectiv buff specific. 

– Toate obiectele menite pentru rolul de Support vor fi modificate pentru a oferi o valoare în bani mai bună şi conform celor de la Riot Games, rolul de Support va avea mai multe opţiuni fiabile de a genera gold ceea ce din nou, este o veste extraordinară.

– XP-ul din joc va fi modificat pentru a preveni situaţi de snowball în care un lane specific poate scăpa de sub control, făcând jocul ceva mai sigur şi nu atât de riscant. În principiu, Riot Games vor să adreseze XP-ul primit de la kill/assist al unui campion şi XP-ul primit de la distrugerea unui turn. De asemenea, Riot Games vor modifica plasamentul brush-urilor pentru a acomoda un stil de joc mai activ.

– Masteries şi Runes vor fi modificate radical. Cum exact nu ştim încă, însă Riot deja consideră o schimbare completă a ambelor sisteme.

 

Pe lângă toate aceste schimbări aduse mecanicilor, Riot Games lucrează la un fel de sistem de matchmaking ce poate fi personalizat de fiecare jucător în parte. Sistemul va merge pe principiul „fiecare cu treaba sa” şi va căuta să rezolve o bună parte din eterna problemă „mid or I feed”. Din păcate, nu avem mai multe detalii, însă baza acestui sistem vă va lăsa să vă alegeţi rolul preferat (Support, Jungle, ADC, MID sau TOP) şi vă va căuta parteneri de joc în consecinţă.

Sunt multe de discutat, însă e clar că jocul începe să devină repetitiv, iar Riot Games fac demersuri în a transforma League of Legends într-un joc mai activ care să promoveze skill-ul individual, cât şi sinergia unei echipe. Sincer nu ştiu ce să spun despre noul sistem de Ward-uri, dar mi se pare că se pune prea mult accent pe viziune ceea ce nu ar trebui să fie un factor aşa de important.

Staţi liniştiţi, căci vom face un update la acest articol pe măsură ce vom afla mai multe!

 

UPDATE: 

Aparent sistemul de ward-uri a fost radical modificat.

1. Vision Wards sau pink wards NU mai sunt invizibile ca Sight Wards. Sunt PERMANENTE, au 5 puncte de damage şi vor fi puţin mai ieftine. Fiecare jucător poate plasa UN SINGUR ward de acest tip pe hartă.

2. Sight Wards au fost redenumite în Stealth Wards, iar fiecare jucător are un număr limitat de maxim 3 Stealth Ward-uri pe care le poate plasa. Dacă un jucător va încerca să plaseze un nou Ward, primul Ward plasat va dispărea de pe hartă (ceva similar cu funcţionalitatea unui Sightstone). Iteme precum Wriggle’s Lantern, Sightstone etc. sunt şi ele incluse în această limită. 

3. Fiecare jucător (indiferent de campion sau rol) va avea acces la un tip nou de item numit Trinkets. Acestea pot să detecteze ward-uri, să plaseze un ward gratuit sau puteţi să scanaţi un loc oriunde pe hartă (ceva similar cu vraja Clarvoyance, care probabil va fi scoasă din joc). Aceste Trinkets vor avea slot-ul lor pesonal, vor putea fi upgradate la nivelul 10 (cooldown mai mic, viziune mai mare) şi ele se împart în 3 categorii:

A. Sweeper Trinket – Dezvăluie unităţi invizibile (cu excepţia campionilor) şi dezactivează viziunea oferită de un Ward. Cooldown-ul va fi mare.

B. Totem Trinket – Plasează un Stealth Ward ce va dura între 1 – 2 minute în funcţie de nivel (ceva similar cu Wriggle’s Lantern).

C. Lens Trinket – Dezvăluie o zonă a hărţii (similar cu Clarvoyance).

 

Nici nu ştiu de unde să încep sincer, pe de altă parte este bine că numărul de wards (inclusiv pink) este limitat, dar pe de altă parte prin sistemul de Trinkets mai toată lumea va avea opţiunea să vadă într-un punct al hărţii în funcţie de upgrade. Mă aştept la un stil de joc foarte pasiv datorită viziunii oferite de Trinkets, dar asta rămâne de văzut în funcţie de cum Riot Games aleg să balanseze aceste iteme noi. 

Desigur, ţineţi acest articol la îndemână, căci îi vom face update pe măsură ce aflăm mai multe!

 

UPDATE #2:

Lupta pentru obiective în Summoner’s Rift vine cu câteva schimbări binevenite. 

Printre acestea enumerăm:

  • Dragonul oferă o sumă mai mare de gold în funcţie de durata jocului.
  • Buff-ul obţinut de la Baron Nashor a fost modificat. El va oferi movement speed crescut şi daune bonus împotriva turelelor.
  • Turelele oferă o sumă de 250 gold DOAR pentru persoana responsabilă. Gold-ul oferit pentru restul echipei este 75.
  • Inhibitoarele nu mai produc Super Minions, ci doar îmbunătăţesc toţi minionii de pe lane-ul respectiv.
  • Assist-urile oferă sume mai mari de gold.
  • Toate creaturile din junglă apar la minutul 1:30. Minionii apar la minutul 1:00.
  • O bună parte din frunziş (bush) va fi scos din joc. În special bush-urile cu forma de literelor L şi C.
  • First Blood oferă 240 gold.

 

UPDATE #3:

După cum era de aşteptat, Runes şi Masteries vor fi şi ele modificate în următorul fel:

A. Runele nu vor fi schimbate instantaneu, ci probabil la câteva luni după lansarea noului sezon. Schimbările vor veni în domeniul runelor cu proprietăţi ofensive (ex. Physical Damage) unde e posibil ca valorile să fie scăzute. De asemenea, Riot caută să ofere un rol important runelor procentuale peste cele cu bonus standard (flat).

B. Masteries vor fi schimbate pentru a oferi o diversitate în build-urile respective. Pentru a realiza acest lucru, Masteries ce influenţau anumite Summoner Spells au fost scoase din joc. De asemenea, vor fi introduse o suită de Masteries noi nouţe. Aparent Riot Games au inventat un motto pentru Masteries: „9 puncte sunt pentru early game, restul de 21 îţi definesc rolul în echipă”.

Desigur, dacă mai aflăm ceva vă anunţăm imediat. Stay tuned!

 

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.