Rockstar i-a multumit unui modder pentru reducerea timpilor de incarcare din GTA Online printr-o recompensa de $10.000. Modderul a venit cu solutia la inceputul lunii martie.

Modderul din comunitatea GTA Online, cunoscut drept t0st, se lauda intr-o postare pe blogul personal. El sustinea ca a reusit sa reduca timpii de incarcare cu pana la 70% pe varianta de PC. Astfel, t0st a reusit sa reduca asteptarea de la 6 minute, la doar 2.

gta online buisness battles

t0st a descoperit ca timpul lung de asteptare nu era cauzat de serverele Rockstar si nici dependent de unitatea de stocare din interiorul PC-urilor. De fapt, era provocat de un bottleneck al procesorului.

Jocul facea o verificare single threaded a tuturor elementelor din joc, 63000 la numar. Fiecare dintre acestea are un nume, un pret, o categorie din care apartine si niste statistici. Luam toate aceste date, le inmultim cu 63000 si iata problema. Mai mult, timpul de incarcare creste cu fiecare element nou adaugat in joc.

t0st a estimat ca GTA Online executa aproximativ 2 milioane de verificari, ceea ce rezulta intr-o sarcina costisitoare a CPU-ului. Vazand asta, a inceput sa creeze un fix. Intre timp a fost si postat. Ce-i drept, cu mentiunea ca nu este ceva oficial suportat de catre Rockstar.

Destul de surprinzator, Rockstar nu a stat pe ganduri prea mult. Ieri au confirmat pentru PC Gamer ca acest fix va fi implementat intr-un viitor update.

Azi, a fost implementat update-ul 1.54 pentru toate platformele, insa timpii de incarcare au fost diminuati doar pe PC. Iata un Reddit Thread neoficial cu descoperirile utilizatorilor.

In semn de multumire, our friendly neighborhood modder, t0st, a fost recompensat cu 10000 de dolari. Remuneratia a fost transmisa prin intermediul programului Bug Bounty al celor de la Rockstar.

Leave a Reply

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.