Da. Marea nebunie s-a terminat. Publisherul THQ nu mai există, pentru că au fost dobitoci şi au dat faliment din cauza unor decizii proaste din partea management-ului. Acum că totul e linişte şi pace, aflăm că Vigil Games, studio-ul care NU a fost cumpărat din motive ce nu sunt încă clare) şi-a găsit o casă nouă sub acoperişul celor de la CryTek care la rândul lor, au achiziţionat proprietatea intelectuală Homefront (franciza defapt) cu suma modică de $500 mii USD. De asemenea, vestitul tătic al lui Assassin’s Creed şi manager-ul studio-ului THQ (fostului) Montreal îşi va continua destinul de super designer înapoi de unde a plecat şi anume, Ubisoft. Presimt că o să iasă nişte anunţuri interesante în următoarele luni.

Bun. Vigil Games. Sincer, încă sunt puţin mirat de faptul că licenţa lor faimoasă Darksiders şi implicit studio-ul nu au fost cumpărate direct de către cineva în timpul licitaţiei de lichidare a defunctului publisher ce a avut loc pe data de 23 Ianuarie a acestui an. Nici nu mă mai interesează sincer, căci astăzi am aflat că Vigil Games a decedat, dar în locul său a venit CryTek USA, studio nou nouţ format din 35 de oameni ce au făcut parte din fosta echipă Vigil Games. De ce CryTek şi de ce tocmai acum? Nu vom şti exact, tot ce ştim este că unul dintre fondatorii studio-lui, Dave Adams este manager-ul studio-ului şi că echipa sa gingaşă vor avea ocazii pentru a îşi demonstra talentele sub tutela CryTek. Conform celor de la Gamasutra, CryTek a vrut să deţină controlul fostului studio Vigil fără bătaia de cap în a achiziţiona studio-ul în timpul licitaţiei….pe scurt, Vigil Games nu mai există, dar vă rog să nu bocim, căci practic CryTek USA este acelaşi lucru. Baftă lor.

Ziceam ceva de fostul publisher THQ şi mega studio-ul lor ultra dotat din Montreal, Canada al cărui şef este barosanul Patrice Desillets? Păi da. După cum ştiaţi, Desillets a plecat în nişte condiţii destul de dubioase, dar politicoase din incinta companiei Ubisoft în 2010. Studio-ul THQ Montreal a fost ocazia lui de a conduce o echipă nouă fără interferenţe creative, însă acum colac peste pupăză că săracul de el s-a găsit peste noapte cumpărat (cu tot cu studio) de către fostul angajator.  Bun. Aici îmi vine o imagine scoasă dintr-un film în care Yves Guillemot, CEO-ul corporaţiei Ubisoft stă undeva într-o sală de conferinţe la ultimul etaj al unui zgârie nori pe întuneric, în timp ce îşi mângâie pisica Sfinx şi chicoteşte ca un savant nebun, căci sunt sigur că odată înşfăcat THQ Montrealul şi implicit „Patrice cel bătut de soartă”, planurile de dominare mondială sunt aproape săvârşite.

Am divagat niţel ca de obicei, povestea pare mai simplă. Yannis Mallat, CEO pe tot ce înseamnă Ubisoft Canada ne anunţă prin intermediul site-ului Financial Post, că achiziţionarea fostului studio THQ Montreal este mană cerească şi că publisherul este cât se poate de fericit să lucreze din nou cu domnul Desillets. Clădirea în care studio-ul îşi continuă munca probabil că va fi lăsată în pace, iar cele două proiecte secrete recte 1666 şi Underdog vor fi dezvoltate fără nici un fel de impas. Cât despre Patrice al nostru, nu ştim încă dacă va fi dat afară din conducerea studio-ului sau dacă Ubisoft plănuiesc să îl ţină cât mai aproape, cu cât mai multă dragoste. 

 

Şi să vă ţineţi bine de scaune că nu s-a terminat încă circul cu THQ. Au mai rămas câteva francize încă neatinse, iar studio-urile deja achiziţionate nici acum nu au scos mare cuvânt cu privinţă la proiectele care sunt în dezvoltare. 

 

 

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.