Nu era un mare secret faptul că publisherul THQ avea probleme financiare încă de la începutul anului trecut. Şi iată că ieri, publisher-ul (acum defunct) a reuşit să îşi vândă o bună parte din francizele/proprietăţile intelectuale altor publisheri. V-aş îndemna să vă luaţi un moment de linişte pentru firma THQ, dar fără să fiu răutăcios, eu consider că falimentarea acestui publisher a fost un semn divin că lucrurile pot merge înspre bine şi să nu ne pară rău când un manager incompetent îşi bagă compania în mormânt. Bun, cu acestea fiind spuse să vedem ce s-a mişculat în licitaţia ce a rezultat după falimentarea publisherului THQ.

Conform site-ului Kotaku şi site-ului DDInvesting, scrisoarea ce a terminat contractul fiecărui angajat al companiei a fost trimisă ieri, iar rezultatele licitaţiei sunt următoarele:

Studio-ul Crytek a reuşit să pună mâna definitiv pe licenţa Homefront, shooter-ul inspirat după filmul Red Dawn care la rândul lui a rezultat în dizolvarea studio-ului Kaos Studios, datorită vânzărilor proaste. Suma dat[ de Crytek pentru această proprietate intelectuală? 500000 USD.

Acum ajungem la partea unde banii adevăraţi se învârt.

SEGA a cumpărat drepturile pentru licenţa Company of Heroes şi implicit studio-urile Relic, recunoscute mondial ca fiind cei mai noi şi cei mai curajoşi dezvoltatori de jocuri de strategie (RTS). Cu acestea fiind spuse, suma modică de 26 milioane USD a fost dată pentru a cumpăra firma Relic Entertainment. În plus, Relic sunt cunoscuţi pentru munca lor la jocurile RTS bazate pe universul science fiction, Warhammer 40.000, însă momentan, proprietatea intelectuală s-a dus înapoi producătorului de miniaturi şi jocurilor de strategie cu miniaturi, Games Workshop. Pentru mai multe detalii, www.games-workshop.co.uk.

Koch Media sau grupul de investitori care deţine publisher-ul Deep Silver, au trecut la treabă şi au cumpărat studio-urile Volition (Saint’s Row şi Red Faction) şi studio-urile 4A Games care au lucrat la jocul Metro 2033, inspirat după un roman science fiction al autorului Dmitry Glukhovsky. Suma pentru toate aceastea? 22.3 milioane USD pentru Volition şi implicit $5.8 milioane USD pentru Metro.

Surpriza adevărată vine din partea publisherului Ubisoft care nu s-a aruncat cu mari sume, optând în schimb să cumpere doar licenţa RPG-ului South Park: The Stick of Truth, joc dezvoltat de Obsidian Entertainment (Fallout: New Vegas, Alpha Protocol, Star Wars: Knights of the Old Republic 2) şi cumpărarea studio-ului THQ Montreal. Aici e o poantă bună, căci cel care este la cârma studio-ului THQ Montreal este nimeni altul decât Patrice Desillets, creatorul seriei Assassin’s Creed, care a plecat din Ubisoft în 2010 pentru a îşi înfiinţa o echipă nouă sub conducerea THQ. E amuzant să vezi cum unul pleacă de la locul de muncă ca să ajungă cumpărat de fostul angajator la numai câţiva ani distanţă, dar sunt sigur că Ubisoft şi-au dat seama că un om ca Desillets este un om ce trebuie ţinut aproape. Pentru licenţa South Park, Ubisoft au cheltuit $3.2 milioane USD şi pentru fostul THQ Montreal s-au dat $2.5 milioane USD.

Ultima licitaţie a fost finalizată de către publisher-ul Take Two Interactive (cei care deţin studio-urile Rockstar Games a.k.a licenţa GTA), care a cumpărat drepturile pentru o nouă franciză încă nedezvăluită numită Evolve, ce este dezvoltată de către Turtle Rock Studios (Left 4 Dead). Suma de $11 milioane de dolari a fost îndeajuns pentru ei şi cu asta s-a terminat primul val de cumpărători ai licenţelor THQ. 

Ce a mai rămas încă neatins? Păi în principiu marea grijă a gamerilor este faptul că licenţa Darksiders şi implicit studio-urile Vigil Games au fost nevoite să se desfiinţeze datorită lipsei unui investitor/cumpărător serios. Încă nu ştim ce se va alege de cei care au lucrat acolo, dar sunt sigur că îşi vor găsi imediat de lucru în alte companii de jocuri. Era de aşteptat acest lucru fiindcă, după umila mea părere, licenţa Darksiders a fost prost dezvoltată, iar creatorul studio-ului (şi implicit al licenţei), graficianul şi creatorul de benzi desenate, Joe Madureira plecase din conducerea studio-ului încă din Noiembrie al anului trecut. Chiar şi aşa, sunt de părere că acest fiasco este o lecţie bună de management ineficient şi în a fructifica forţa de muncă şi licenţele creative. Orice publisher ar trebui să ia aminte şi să se uite la colapsul unui publisher mare şi să le servească drept lecţie importantă de viitor.

Momentan, vă vom ţine la curent cu dezvoltarea situaţiilor, căci mai sunt câteva licenţe THQ care au rămas în limbo, licenţe ca Red Faction, WWE, Homeworld, Impossible Creatures, CostumeQuest, Stacking, deBlob şi Darksiders, toate acestea intrând în Capitolul 11 al procesului de falimentare ce înseamnă vânzarea proprietăţilor rămase.

Până atunci, tot ce pot spune este „Odihnească-se în pace.”

 

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.