Am fost unul din acei oameni care a asteptat cu sufletul la gura primul Watch Dogs in 2014. L-am luat in prima zi, si, contrar altor review-uri, m-am distrat la maxim cu noul concept de Assassin's Creed: Cyberbully.

Aiden Pearce devenise idolul meu, un legiutor cu puterea de a controla un intreg oras in mana sa. Literalmente, in telefon. Era o idee noua, toata lumea teoretiza cum vor avansa smarthphone-urile, iar Ubisoft a ales o cale sumbra: distopia tehnologica. Iar, datorita traumei initiale in care Aiden isi pierduse nepoata din cauza propriilor actiuni, cumva am facut o asociere cu povestea originii lui Batman. A ajutat si ca tocmai trecusem prin franciza Arkham a liliacului sociopat cu un an inainte.

Iar Watch Dogs 2 n-am jucat, pentru ca deja ma obosise formula de open-world din care n-a iesit Ubisoft nici pana in prezent. Dar, acum parca ma atrage acel ton mai relaxat si vesel. Legion se afla in contrast direct, bazandu-se pe un stil mult mai brutal, intunecat si deznadajduit in reimaginarea Londrei.

To be or not to be free

Recunosc, in afara de conceptul Play as anyone , nu m-a atras nimic initial la acest nou titlu Watch Dogs. Si se pare ca nici nu avea ce.

Poveste si mediu

Cel mai interesant lucru la firul narativ pe care-l propune Legion e conceptul: o distopie controlata de un guvern autoritar mana-n mana cu companii private corupte. Luati V de la Vendetta (un film si un roman grafic fenomenale), adaptati-l la viitorul apropiat, aproximativ 2030, si ati clocit Watch Dogs: Legion. Cu noul cadru vine si fenomenul de Fake News, supraveghere 24/7 in stilul Big Brother si musamalizari guvernamentale a unor practici ilicite la nivel global.

Trafalgar Hell Square

Doar ca nu exista un protagonist concret, ca V, ci o intreaga legiune / rezistenta / grupare numita DedSec. Scopul? Jos cu sistemul! Iar locatia aleasa, Londra, unde gasesti "oooy, mateey, where's my bloody pint, eyy?!" la fiecare colt, este aleasa perfect in favoarea scenariului.

Insa dialogul e la pamant, coerenta si continuitatea narativa la fel, iar temele complexe pe care le abordeaza noul WD sunt transformate in cativa raufacatori mustaciosi cu probleme psihanalitice. In afara de logo-uri holografice care dispar de pe monumente populare ca Big Ben, Tower Bridge sau Buckingham Palace, nici macar nu se oberva ca actiunile tale, ca o forta revolutionara, afecteaza cu ceva orasul. Cadrul initial e pus pe un raft si uitat pe vecie.

Legat de coerenta, jucam cu o membra din clanul Kelly si m-am trezit ca in scenele urmatoare incepea sa-si defaimeze confratii. Parca dupa ce am recrutat-o in echipa mea de tehno-teroristi i-am schimbat filosofia, principiile, am convertit-o la alta religie.

Problema in ideea unor personaje generate procedural care pot deveni fiecare protagonisti, pe rand, este ca serveste doar scopul gameplay-ului. Nici fictiv nu iti poti imagina sa aiba sens ca membrul unei grupari merge pe strada si incepe: "Hei, tu, fata! Arati de parca ai avea puterea sa schimbi ceva! Ce zici, te bagi intr-o organizatie dubioasa de hackeri?" si ea sa raspunda "O doamne, voi sunteti? Anonymus?! De cand asteptam sa ma recrutati" (chiar daca ea lucreaza ca vanzatoare la mall). Sa nu mai zic ca asta implica ca toti locuitorii Londrei sunt maestrii ai parkour-ului si hacking-ului.

Acei villani macar sunt interesanti cat de cat, la fel si personajele secundare. Nu este absolut nimic nou in trasaturile lor de caracter, dar, cand apar, animeaza oarecum scenariul.

Skye Net?

Bagley, cel mai esential personaj, este A.I.-ul nelipsit din casca ta. Face glume proaste si nesarate in care arata cat de deconectat e de la conceptia umana asupra realitatii. Am chicotit la ele de mai multe ori decat am decenta sa recunosc. Ca de ex:

  • Bagley: "If I don't stop Oliver from planting all those bombs, it could cost London 3 milion lives."
  • Personajul tau: "My God, then let's get on with it faster!" (serios, linii de dialog ca asta sunt omniprezente)
  • Bagley: "Oh, right ... for you humans, a few million is a lot."

Insa, o parte intriganta pe care a adaugat-o Ubisoft este faptul ca fiecare personaj jucabil are propria viata in afara timpului in care ii preiei controlul. Se aseamana cu evenimentele in care erau surprinsi protagonistii din GTA V cand ii schimbai intre ei. Acesti (N)PCs au tabieturi, intalniri, relatii, un program cotidian, o viata personala.

(Va invit sa cititi articolul lui Austin Walker ↑ in care istoriseste experienta lui de Role-Playing in Legion)

Nu o singura data mi-am surprins unul dintre personaje la cimitir, depunand flori. Doar ca sa il spal pe creier si sa omor pe cine am chef pe strada imediat dupa.

Dar acest sistem nu fura niciodata show-ul, Legion se bazeaza tot pe misiunile regizate sa-ti stimuleze dorinta ludica. Si de aceea esueaza.

Gameplay

Toti cunosc deja noul concept, Play as anyone, insa putini stiu ca romanii de la Ubisoft Bucharest au adus un aport substantial in crearea sistemului.

Han Flinta, cum ii spun tovarasii la bodega

In rest, gameplay-ul este asemanator cu WD: 2. Singurul lucru nou inserie este mod-ul de melee, compus din 3 actiuni: Attack, Guard Break si Dodge. Atat de profund s-a putut.

Nu e neaparat un punct slab, ba chiar este cel mai solid aspect al jocului. Legion iti ofera atatea modalitati de a aborda o situatie incat e greu sa te plictisesti. In primele 5-10 ore. Pe urma, ai cam vazut tot ce iti ofera jocul.

E distractiv sa descoperi clasele si sa te mulezi pe atributele fiecarui personaj, mai ales ca nu exista numai calitati, ci si defecte. Aveam o spioanca care era obsedata de jocuri de noroc si ma trezeam o data la 5 min cu un prompt pe ecran ca iar a bagat nebuna la pacanele.

Sunt introduse drone noi, care sunt nucleul catorva niveluri creative. Se regasesc in misiuni principale, secundare sau la misiunea de la finalul capturarii unei Borough (sectoarele Londrei). Se vede ca cineva si-a dat interesul sa le faca atractive.

Stiu ca o sa para ciudat, dar unul din momentele in care am apreciat cel mai mult Legion a fost cand goneam cu un bolid. Apropo, exista si masini electrice, evident, dar si traditionale sau chiar clasice. Am sesizat cum se auzea schimbarea vitezelor, dar se observa si cat de repede accelereaza cele electrice si ce viteza maxima scazuta ating, comparativ cu benzinarele.

Accidental sync

Ca extra activitati, nu va asteptati la prea multe: darts, jonglat cu mingea de fotbal si bauta. Mini-game-ul cu mingea chiar il recomand pentru atunci cand vreti sa faceti ceva pasiv si sa va concentrati, de pilda, pe cursurile de la facultate.

Grafica

Pozele spun tot, dar vreau sa garantez pentru ele. Noaptea, jocul asta se transfigureaza; devine magic. Cand am ajuns prima oara in Piccadilly Circus, am crezut ca am nimerit in vreun in-game event. Contrastul de lumini si neoane, combinat cu Ray-Tracing-ul e o priveliste de neuitat.

Ma simt nevoit sa spun acelasi lucru si cand ploua. Zici ca e petrecere pe caroseria masinilor, iar in baltile strazilor se distinge clar, HD, spiritul nocturn al metropolei.

Dar nu pot sa cred ca strazile, cladirile, masinile, efectiv totul arata minunat, si dupa apare in cadru modelul unui personaj, cu animatiile aferente. Spulbera efectul descris mai sus si il ingroapa fara pic de respect undeva pe camp. Atat de crunta este tranzitia.

Asa ajung la urmatoarea rugaminte: Draga, Ubisoft, poti sa regandesti orice perioada istorica sau locatie cum iti vine pe plac, dar te imploram, lasa alta companie sa se ocupe de cum arata personajele, ok?

Performanta

Sunt cam primul care trece cu vederea peste capitolul asta. Deviza mea este "daca nu se simte lag-ul, atunci ce conteaza". Dar fiecare setare grafica din Legion vine cu sacrificiile sale.

Am folosit laptop-ul ASUS ROG Strix G15 (32 GB RAM), ca am vrut sa vad Ray-Tracing-ul next-gen cu care era laudat titlul in materialele promotionale. Insa, pentru atinge nivelul de fidelitate grafica propus, trebuia sa dau la schimb multe FPS-uri.

Am amplificat tot ce se putea pe Ultra, inclusiv RTX-ul, si m-am jucat cu setarile DLSS, mai exact Performance, Quality si Balanced. De Ultra Performance nu m-am atins deoarece nu joc in 4K.

Pe oricare din aceste moduri, jocul atinge un average de 35-40FPS cu drop-uri constante, observandu-se mai mult sau mai putin diminuarea detaliilor grafice. Dar pe Performance Mode, personal mi se pare o batjocura. Toata imaginea devine un blur, parca dadeam toate setarile pe Low.

Cu DLSS OFF, lucrurile se schimba. Ai fi iertat daca ai confunda anumite cadre, fara UI, cu poze irl (in real life) . Si, in ciuda faptului ca un laptop cu RTX 2070 Super abia trage sa ajunga la 30FPS, eu recomand sa jucati in acest mod. Next-gen Watch Dogs Legion = Ultra Settings + RTX ON + DLSS OFF.

Deci, oricat de fotorealist poate parea Legion cateodata, fara un rig high-end nu vad cum v-ati bucura de grafica si 60FPS simultan.

Apreciez totusi ca setarile video sunt numeroase, iar daca va chinuiti putin cu benchmark-ul integrat, puteti obtine niste rezultate satisfacatoare.

Verdict

O sa imi permit o comparatie stupida: Legion e ca un copan de pui cu un os tapan, imbracat intr-o fasie de carnita, dar care miroase al naibii de apetisant.

Traducere: concept si cadru genial; continut saracacios; o mecanica de gameplay inedita, dar prea putin dezvoltata.

Goodbye, Neon London Eye!

Voiam tare mult sa ma pierd din nou in fantezia Ubisoftista de open-world cu o harta plina de continuit, chiar si monoton, dar acum realizez ca ori am imbatranit eu, ori chiar nu s-a schimbat nimic in ultimii ani la acest stil.

Cand vine vorba de recreerea unor locatii, compania este AS. Dar la imersiune ramane corijenta.

Review overview
Poveste - 6
Gameplay - 7
Grafica - 9
Performanta - 7
Summary Watch Dogs: Legion vine cu o idee foarte buna de gameplay, dar pe care se bazeaza intru-totul si nu o dezvolta decat pe jumatate din cat ar merita. Povestea este mediocra in cel mai bun caz, iar imersiunea sparta la fiecare cutscene sau interactiune dintre personaje. Dar hei, macar arata bine! Cand vrea el.
7.25
Tagged

Leave a Reply

2 thoughts on “Watch Dogs: Legion – Revolutia tehnologica?

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.