Sunteti curiosi cat de departe sare aschia de trunchi? Daca Metro 2033  a fost un fel de Crysis, si Metro Exodus ramane cam in acelasi loc.

Asta nu este tocmai un lucru rau. Nu arata ca ar fi prost optimizat, ci din contra, ca poate folosi si putine resurse, dar si multe.

De ce este important acest joc? Din doua motive:

  1. este asteptat de o multime de fani ai seriei post apocaliptice printre care si al vostru eu
  2. este al doilea joc cu ray tracing

Si daca tot am atins asa direct subiectul acesta sensibil hai sa va arat si imagini side by side cu si fara ray tracing. Pana una alta vreau sa va aduc la cunostinta ca intre modul high si ultra de ray tracing eu nu am reusit sa vad nicio diferenta cu ochiul liber. In schimb, veti vedea ca la nivel de performanta se observa imediat diferenta.

Nu am sa va povestesc nimic despre joc, desi l-am terminat, deoarece cel mai tare ma interesa ce impact are asupra performantei activarea de ray tracing. De asemenea, veti gasi teste si cu alte placi video care nu beneficiaza de aceasta tehnologie. Na, nu toti oamenii au bani de RT.

 

Galerie Ray tracing Off/High/Ultra

 

Platforma de test si metodologie

Componente folosite

Procesor: Intel Core i9 9900K@5 GHz

Placa de baza: Asus ROG Maximus XI Formula

Memorie RAM: HyperX Predator DDR4 4×8 GB @ 3600 MHz

Stocare: Samsung Evo 960 500 GB + HyperX Savage 960 GB

Sursa: Corsair HX850i

Racire CPU: Corsair H150i Pro

Carcasa: In Win 303

Placi video: GeForce RTX 2060 FE, Gigabyte GeForce RTX 2070 White, Aorus GeForce RTX 2080 Xtreme, Palit RTX 2080 Ti GAMINGPRO OC, Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti, AMD Radeon VII

Aorus RTX 2080 Xtreme review | WASD

 

Metodologie de testare

Benchmark-ul jocului are integrate 5 preset-uri de calitate: Extreme, Ultra, High, Normal si Low. Intre Extreme si Ultra singura diferenta este shading rate, care pentru Extreme este 200%. La fel si pentru Low, shading rate este modificat fiind selectata valoarea 50%.

Aceasta setare are cel mai mare impact asupra performantei si drept urmare am rulat inclusiv cu preset-ul Low.

In ceea ce priveste ray tracing, acesta este disponibil ori High, ori Ultra. Vizual, intre cele doua nu am observat nicio diferenta, dar ca performanta se vede ca de fapt ar face ceva.

In grafice veti gasi toate setarile folosite pentru fiecare preset.

Advanced PhysX si Hairworks le-am pastrat activate si pe Radeon VII. Ideea era sa folosesc aceleasi setari pe toate placile video. Inclusiv pe cea AMD, chiar daca nu dispune de PhysX.

Driverul video folosit pentru placile Nvidia este 417.71 conform indicatiilor primite de la Nvidia.

Acest driver in combinatie cu versiunea preview a Metro Exodus nu au permis activarea DLSS. Poate in build-ul final va functiona. Adica chiar in ziua lansarii.

Rezolutiile la care am rulat benchmark-urile sunt Full HD, QHD si UHD.

Metro Exodus Performance

 

Performanta Ray tracing

Bineinteles, performanta scade extrem de mult si in 4K nu este jucabil nici macar cu RTX 2080 Ti. Bineinteles, cand o sa fie disponibil si DLSS se va schimba foaia. Si performanta o sa arate cum veti vedea in urmatorul set de grafice fara ray tracing. Sau ma rog, aproximativ.

Full HD

Metro Exodus Performance

 

QHD

Metro Exodus Performance

 

UHD

Metro Exodus Performance

 

Performanta fara ray tracing

Din graficele de mai jos am eliminat valorile minime si maxime. Cele minime sunt oricum constante. Adica 6-7-8 fps pentru Extreme, Ultra si High, iar pentru Normal si low sare la cateva zeci de cadre pe secunda in functie de placa si rezolutie.

Puteti foarte frumos sa luati valorile de la profilul Ultra si sa comparati cu cele din graficele de mai sus si sa vedeti cam ce impact are activarea Ray tracing.

Full HD

Metro Exodus Performance

 

QHD

Metro Exodus Performance

 

UHD

Metro Exodus Performance

 

Concluzie

Da, este exact ceea ce ma asteptam. Un al joc care ruleaza foarte greu. Si nu poate fi spus ca este prost optimizat. Pana la urma toate optiunile scaleaza super bine si la fel si placile video. Pur si simplu efectele vizuale au ajuns la un alt nivel. Si am sa va las sa urmariti mai jos o galerie foto cu si fara ray tracing.

Urmariti foarte atent umbrele si pozitia lor. Zonele umbrite din screenshot-uri sunt ceva mai aproape de realitate. Si asta se observa cel mai usor la cele din interiorul cladirilor. Nu este totul flat asa cum suntem obisnuiti. Si chiar daca zonele intunecate devin foarte intunecate, nu este un lucru rau. Pana la urma pentru atmosfera este important sa te pierzi in ceea ce vezi. Sa para ca este real.

Si cu cat un joc pare mai real cu atat este mai captivant.

Pot sa va spun ca mie unul mi-a placut la nebunie sa il joc cu ray tracing. Si nu arunc asa o vorba in vant ca sa ii periez pe Nvidia pentru ceea ce au facut. Imi mentin parerea ca preturile sunt din alt univers si ar trebui sa fie mult mai mici. Dar tehnologia e super misto si jocul devine super atmosferic.

Metro Exodus Performance review | WASD

 

Galerie foto cu si fara ray tracing

Similar Articles

3 thoughts on “Metro Exodus – Performanta

  1. Foarte frumos review, performanta este clar uimitoare pe 2080/ti , insa mai are nevoie de multa optimizare, anyway platforma deschisa, al 2 lea joc cu RT si DLSS , so life goes on 😀

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.