Acum cateva zile, cand a fost lansat GTX 980 Ti, Nvidia au anuntat si posibilitatea de a folosi G-Sync in windowed mode. Nu pare mare chestie dar e important. Totusi,, caracteristicile cu adevarat importante erau inca in curs de implementare.

Mai tineti mitne cand am publicat articolul in care am analizat latenta totala atunci cand este folosit G-Sync? In finalul acelui articol le sugeram sa implementeze o metoda de limitare a framerate-ului jocului. Dar o astfel de implementare aduce dupa sine comportamente bizare pentru ca nu toate engine-urile se comporta la fel atunci cand le limitezi dintr-un mediu extern.

AMD au scos FreeSync pe piata si acesta a venit cu doua moduri de functionare, unul similar cu G-Sync care induce si el lag din momentul in care framerate-ul jocului este mai mare decat refresh rate-ul maxim al monitorului si alt mod care permitea dezactivarea VSync si astfel de la 144 fps in sus nu mai era indus lag pentru ca monitorul se comporta ca unul normal.

Nvidia nu puteau sa lase G-Sync in stadiul acela si iata ca au adus noi caracteristici l-au reparat. De acum poti alege sa folosesti G-Sync asa cum il stii, sau sa se dezactiveze singur in momentul in care fps-ul este prea mare. De asemenea, si modul ULMB (ultra low motion blur) poate fi utilizat pentru ca se poate alege direct din driver daca sa fie activ sau nu si asta inseamna ca nu mai trebuie sa setezi tu refresh-ul la 120hz si apoi sa il activezi manual din OSD-ul monitorului.

Mai multe informatii despre cum sa il setati gasiti pe pagina Nvidia. Pana una-alta poftiti un citat distractiv: "Doing so will disable G-SYNCs goodness and reintroduce tearing, which G-SYNC eliminates, but it will improve input latency ever so slightly in games that require lighting fast reactions." Cica imbunatateste latenta slightly, cand din testele mele se observa 7ms, adica aproximativ 25% crestere a lag-ului. Good one!

nvidia-gsync-nvcpl-configuration-ulmb-modenvidia-gsync-nvcpl-configuration-vsync-offnvidia-gsync-nvcpl-configuration-windowed-mode

Leave a Reply

One thought on “Nvidia repara intr-un final G-Sync

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.