Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Suntem in era ray tracing? Nu. Dar se poate spune ca incercam marea cu degetul. Tocmai din acest motiv AMD nici nu s-au dat peste cap pentru a implementa ray tracing in Radeon VII.

In schimb, AMD sunt preocupati de lucruri mai presante ca de exemplu cantitatea de memorie si latimea ei de banda.

Bine, daca se dadeau peste cap aveau sanse mai mari sa se transforme in Fat Frumos decat sa implementeze ray tracing. Si asta doar pentru ca Radeon VII este in esenta same old Vega.

AMD Radeon VII review | WASD

Daca cumva n-ai chef de lectura, poti viziona si varianta video simplificata a acestui review.

 

Ce este Radeon VII?

Noul GPU nu este de fapt nou. Este bazat pana la urma tot pe arhitectura GCN pe care o gasim si in Vega 64. Puteti sa va ganditi ca e vorba de un die shrink pana la urma si asta le-a permis sa adauge inca doua stack-uri de HBM.

AMD Radeon VII review | WASD
stanga: Radeon VII; dreapta: Vega 64

Si asa au ajuns la o capacitate totala de 16 GB. Partea buna este ca crescut si latimea de banda. Si nu a crescut-o oricum, ci au dublat latimea de banda.

Din estimarile lor, performanta in gaming este crescuta cu 1.8X, Dar despre asta vom afla din teste.

Este destul de suspect, totusi, faptul ca au redus numarul de shadere. Probabil daca l-ar fi pastrat si implicit si numarul de transistori ar fi fost mult mai mare, suprafata cipului ar fi fost si ea mai mare.

Si sunt sigur ca si consumul ar fi fost mult mai mare daca ar fi dorit sa mentina frecventa mare a GPU-ului.

In mod clar este cel mai bine balansat punct dintre numarul de shadere si frecventa pe care o pot atinge pe 7nm.

AMD Radeon VII review | WASD

Frecventa GPU-ului a fost crescuta substantial si asta nu se poate reflecta decat intr-o performanta ridicata. Si Vega 64 scala super bine cu frecventa, insa, era foarte greu de racit acel cip. Cel putin folosind o solutie de racire cu aer.

Si ca tot veni vorba de temperaturi, AMD au adaugat de doua ori mai multi senzori de temperatura fata de Vega 10. In total sunt prezenti 64 de senzori doar pe GPU.

Si pe langa asta au schimbat si modul in care ajungi sa te lovesti de throttle.

Eu de exemplu am dat de throttle la 72 de grade Celsius (media senzorilor) si 116 grade Celsius (temperatura Junction). Dar asta incercand sa overclock-ez GPU-ul.

Din ce mi-am dat seama testand, aceasta temperatura Junction se refera la cel mai cald punct al GPU-ului.

Ideea este ca media poate urca chiar si mai sus de 80 atata vreme cat acea temperatura Junction nu atinge 110 grade Celsius (valoarea maxima declarata).

AMD Radeon VII review | WASD

In ceea ce priveste consumul, ei bine, avem o poveste clasica AMD. TDP-ul este de 300W si in comparatie cu Vega 64 putem spune ca sta excelent. Insa, daca adaugam la socoteala 2080 Ti, Radeon VII poate fi considerat o solutie excelenta pentru incalzit o garsoniera. Dar asta este la nivel declarativ pentru ca, dupa cum sper ca stiti, fiecare isi calculeaza cel TDP dupa cum il taie capul. Asa ca cel mai sanatos mod este pur si simplu sa masori si fix asta am facut si noi.

Lasand gluma la o parte, Radeon VII este comparabil ca performanta cu RTX 2080 si asta inseamna ca avem 300W vs 225W (RTX 2080).

AMD Radeon VII review | WASD

La capitolul iesiri video avem parte de clasicul HDMI 2.0 si 3 port-uri DisplayPort 1.4. Bineinteles, Radeon VII este si el compatibil cu Freesync HDR si sincer sa fiu sunt multumit ca in sfarsit exista o placa video suficient de puternica pentru a putea juca si eu linistit pe al meu Samsung CHG70.

Si daca tot veni vorba de Freesync HDR si CHG70, am sa va indemn sa urmariti clipul de mai jos in care am discutat despre caracteristici si avantajele aduse de Freesync HDR. Si am rulat si cateva teste.

 


Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Pages ( 1 of 10 ): 1 23 ... 10Next »

Leave a Reply

9 thoughts on “AMD Radeon VII review

  1. Arata bine! Dar … din cauza pretului… nu as putea recomanda placa asta video nimanui aproape ci doar si doar celor ce au nevoie de aplicatii profi si expensive.

    De gaming… It’s an „eh”.

    De performanta e un „ok”.

    De feature set e un no.

    Acest Mi50 replica e welcomed dar GDDR6 ar fi fost alegerea mai buna pentru pretul grosolan.

  2. Eu nu inteleg de ce la o placa video high end, cum este Radeon VII, testele nu se fac cu AA.
    In momentul in care testezi un varf de gama, trebuie sa-l pui in cele mai grele conditii. Nu cred ca cineva da 3-4000 lei pe o placa video ca sa nu joace cu detaliile la nivel maxim. Nu vad relevanta unui 130 FPS cu NOAA.

    In rest, ok review-ul, este primul de la voi pe care-l citesc.

    1. au relevanta pentru cei cu monitoare cu refresh mare…144-240hz. Nu mai testez cu antialiasing pentru ca singurul numitor comun este msaa. si acesta este cel mai prost tip de antialiasing existent pe care nu il va folosi nimeni

  3. Normal mi s-ar parea sa fie teste fara AA si cu nivelul maxim de AA pe care il permite fiecare joc. Scopul review-ului este si sa imi arate in mod obiectiv cum se comporta placa comparativ cu concurenta. Asa ca mi se pare relevant cum se comporta fata de 2080 si in teste cu AA. Voi dati Radeon VII mai buna in 1440p si 4k. Da e, mai buna, fara AA. Din cate am vazut prin alte review-uri, situatia se schimba la activarea acelor filttari, Radeonul se duce in spatele lui RTX 2080. Nu incerc sa critic cu rautate review-urile, doar sa incerc sa va conving sa rulati pe detalii maxime plus filtrari, pentru a putea oferi cititorilor concluzii complete si obiective.

    1. ti-am mai spus. singurul numitor comun in materie de antialiasing este msaa, care este obsolete. fiecare dintre producatori are cate o metoda de antialiasing proprietara si nu poti sa compari mere cu pere. asa, ca fapt divers, daca aplici 8xmsaa pe fhd ai rezultatele de qhd fara aa.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.