De data aceasta în tabelul cu specificaţii am inclus şi două plăci produse de concurenţă. În mod normal, fiecare placă video are un singur competitor însă GTS450 a reuşit să îşi facă mai mulţi duşmani:) printre care se numără şi două plăci video mai vechi produse tot de NVIDIA.

 

 

Deţine cineva un GTX260? Da? Bravo! Ţine bine de el:) pentru că nu e momentul să faci un downgrade la GTS450.

Deşi GTS450 nu atrage atenţia foarte tare, ba chiar are un impact negativ la vizualizarea celor mai importante specificaţii, trebuie să ştiţi că NVIDIA a făcut câteva calcule şi a redus numărul unităţilor de texturare în aşa fel încât GPU-ul să poată profita la maxim de acestea. Asta nu înseamnaă că GTX260, de exemplu, ar oferi aceeaşi performanţă şi cu 80 şi cu 40 de unităţi de texturare. Însă în niciun caz nu va oferi un fillrate de două ori mai mare. Aşadar, pe înţelesul tuturor s-ar traduce scăderea numărului de unităţi de texturare pentru a avea un echilibru perfect între puterea de procesare şi restul arhitecturii.

Mergând mai departe, vedem că GTS 450 pune la dispoziţie o lăţime de bandă a memoriei ce poate fi clasată în categoria penibil pentru că este o placă video destinată segmentului mainstream. Ba mai mult, NVIDIA spune că GTS 450 este un GPU pentru LAN Party-uri.

Cum deja cunoaştem din benchmark-uri, lăţimea de bandă a memoriei nu aduce un exagerat spor de performanţă. Însă în viaţa reală (de fapt în jocuri) sunt scenarii când se observă o incetinire considerabilă a gameplay-ului datorită umplerii lăţimii de bandă, adică ne dăm seama de acest lucru pentru că nu observăm o creştere a numărului de fps-uri deşi am overclock-at GPU-ul cu 200 MHz.

 

Nu mă pot abţine să nu mă leg un pic şi de abordarea „romantică” pe care o are NVIDIA.

 

 

Vă mai aduceţi aminte de GTX 480? Ei bine, el e tancul. Îşi merită numele pe bună dreptate. Că doar e cel mai puternic GPU în momentul de faţă.

Dar de GTX 460? Acesta este un fel de soldat, un fel de Rambo care intră între 10 soldaţi şi îi măcelăreşte pe toţi.

Ei bine, GTS 450 este un sniper. Timidul ăla mic care stă în boscheţi şi urăşte acţiunea şi drept urmare nu are nevoie de un fps imens pentru a nu simţi lag în tastatură:). Cred că dacă s-ar chinui puţin, sniperii ar putea să joace şi fără tastatură:)).

Făcând o paralelă la un singur joc, care îmi e foarte drag de altfel, vom avea aşa:

Cu GTX 480 vei putea merge cu tancul, cu GTX 460 vei putea juca folosind kit-ul Assault sau Medic direct în inima bătăliei, iar cu GTS 450 vei sta undeva departe cu luneta de sniper la ochi care îţi va înegri mare parte din ecran şi avănd afişate detalii doar într-un procent mic vei avea şi un fps bun:).

Hai să explic un pic şi abordarea mea colorată. Când foloseşti tancul în Bad Company 2 ai ocazia să îţi apară în faţă două sau mai multe surse de efecte frumoase, adică…tancuri inamice. Când încep toate cele 3-4 tancuri să tragă, manipulanţii tancurilor vor vedea de obicei foarte multe efecte vizuale, fum, explozii, scântei, bloom, whatever.

Dacă joci ca infanterist, evident că vei evita zona cu vehicule şi te voi concentra asupra altor soldaţi şi drept urmare nevăzând la fel de multe efecte vei putea juca şi cu un GTX 460.

Iar într-un final, dacă vei juca drept sniper vei sta la mama dracu’ şi vei vedea pe rând câte un soldat. Cât de multă putere de procesare ai nevoie pentru a reda un soldat în Bad Company 2?:))

Mă rog, ideea e că dacă joci sniper cum spune NVIDIA, chiar s-ar putea să îţi fie suficientă o astfel de placă video:).

 

Era să uit de cel mai important lucru care trebuia să îl includ pe această pagină, diagrama noului GPU.

 

 

Aşa cum spuneam, este un GPU nou nouţ. Numele lui de cod este GF106 şi reprezintă exact jumătate din GF104 sau peste jumătate din GTX 460 care, dacă veţi arunca un ochi aici, veţi vedea că are un „picior lipsă”. GTS450 vine dotat cu 4 Polymorph Engines care după părerea mea sunt complet inutile pentru nivelul de performanţă care îl oferă. A juca un joc cu tessellation cu astfel de placă este echivalent cu activarea PhysX pe un GTS 250, adică „extra stuff to calculate and display” care va reduce şi mai mult numărul de cadre afişate pe secundă.

De ce pun accent atât de mult pe numărul de cadre pe secundă? Pentru că aşa cum spune NVIDIA, GTS 450 este o placă video pentru LAN Party Pwning. Drept urmare la un LAN nu stai să admiri peisaje în jocuri sau detalii şi vei dezactiva tessellation-ul (asta evident daca există vreun joc cu tessellation care se joacă la nivel de LAN Party:D).

 

Pages ( 2 of 28 ): « Previous1 2 34 ... 28Next »

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.