Vă spuneam că urmează să adaug două pagini foarte importante, poate mai importante decât întreaga suită de teste. Iată că am reuşit să las ideile să îmi curgă din cap astfel încât să vă împărtăşesc câteva realităţi legate de nişte plăci video ce se vor vinde în volume impresionante.

Vom discuta despre două jocuri destul de populare. Unul are câţiva ani la activ şi în continuare pune sistemele de gaming în dificultate în ciuda faptului că impresia generală este că merge bine. Call of Duty 4 Modern Warfare este un joc extrem de popular în alte ţări în care se şi organizează LAN Party-uri şi conform abordării NVIDIA(LAN Party Pwning) ar trebui să zbârnâie pe un GTS 450.

După ce am jucat o perioadă destul de scurtă Call of Duty 4 Modern Warfare şi i-am desluşit o parte din taine am realizat că pe lângă aim contează foarte mult să ai un fps foarte mare.
Spre diferenţă de anumite jocuri în care contează să ai un fps constant, în COD4 contează să îl ai cât mai aproape de 250.
Având fixată o limită atât de ridicată, este destul de greu pentru o placă video, fie ea şi recentă, să menţină un astfel de fps mai ales că într-un astfel de joc există câteva efecte consumatoare de resurse.

Încă de pe vremea în care Counter Strike-ul mergea greoi pe GeForce 4 MX se ştie că smoke-ul este cel mai killer efect din jocurile de tip shooter. Având acest aspect în minte, vom efectua un mic test folosind o singură „smoke grenade” şi în COD4.
Fiind imposibil să joci un meci de COD4 în care să nu existe cel puţin un smoke aruncat, este foarte important ca atunci când te trezeşti în el să nu ai lag, sau mai pe româneşte spus fps-ul să fie cât mai ridicat.

Pentru a putea trage o concluzie vis-a-vis de plăcile video despre care am vorbit recent vom efectua un benchmark conceput pe moment. Lucrurile se vor desfăşura mereu în felul următor:

Se porneşte COD4, se intră în Promod live 2.04, se încarcă harta Backlot, se selectează side-ul Attack şi kit-ul SpecOps şi apoi se merge la antenă (zona din screenshot-ul de mai jos) şi se aruncă o grenadă smoke înspre containerul din faţă. După ce s-a ridicat fumul se intră direct în el şi se trag 15 gloanţe în stânga şi 15 gloanţe în dreapta apoi urmează retragerea înspre antenă şi se aşteaptă dispariţia totală a fumului.

Poate că nu arată a benchmark real cu repetitivitate totală, dar este mult mai concludent decât benchmark-ul din FarCry 2 de exemplu care nu numai că nu oferă repetitivitate deoarece personajele din el apar random, dar nu are nicio legătură cu gameplay-ul real deoarece nu sunt arme vizibile ale caracterului şi fizica acestuia lipseşte total, fiind de fapt vorba de „fly-by camera”.

Setarile folosite în joc

 

Deşi în mod normal nu se joacă cu Specular Map, am activat această opţine pentru a avea un drop cât mai mare de fps şi pentru a evidenţia cât mai mult diferenţele dintre plăcile video. În general, după dezactivarea acelei setări ne putem aştepta ca minimul să crească cu 20 sau chiar 40 fps-uri lucru care evident va creşte şi average-ul.

 

Hai să vedem şi rezultatele

 

 

 

Pages ( 27 of 28 ): « Previous1 ... 2526 27 28Next »

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.