Deabia ce a trecut furtuna creeată de GTX465 şi deblocarea celor câteva exemplare din primele loturi că deja ne confruntăm cu o nouă nebuloasă marca NVIDIA. Astăzi, se lansează GTX460 aka GF104.

Totul pare normal până acum, un GTX nou, un nume de cod nou pentru un cip nou, dar două variante pentru acelaşi cip. Una vine cu 1GB de memorie, iar cealaltă cu 768MB.

Sună de parcă am fi puşi să alegem între o placă video cu 512MB şi una cu 1024MB, dar adevărul este destul de departe de un contrast atât de slab pentru că diferenţa dintre cele două constă şi în magistrala memoriei, plus alte lucruri mărunte dezactivate la nivelul GPU-ului.

Aşa cum ne-am obişnuit de la versiunile anterioare de GeForce care veneau cu interfeţe de memorie pe 384 biţi, nemaiîntâlnit la aceea vreme, vom vedea şi astăzi pentru prima oară o placă video cu o interfaţă limitată la 192 biţi. Aşadar, o parte din marele mister adus de lansarea a două produse similare a fost elucidată.

De ce ar trebui această strategie NVIDIA (ce în mod sigur va creea confuzie) privită într-un mod pozitiv? Pentru că diferenţa de preţ dintre cele două versiuni este considerabilă şi pentru că utilizatorul va putea alege atât în funcţie de buget cât şi de încadrarea lui ca gamer, aspect strict legat de rezoluţia la care joacă.

Astăzi avem în meniu un GTX460 cu 768MB ce poartă sigla ASUS şi vine overclock-ată din fabrică. Diferenţele faţă de modelul de referinţă nu sunt uriaşe şi de aceea nu vom insista asupra acestui subiect. Modelul ce urmează să îl supunem unor operaţiuni complexe de joacă face parte din seria DirectCU şi îl vom compara cu al său competitor direct, 5830 implementare tot de la ASUS.

 

 

Hai să lămurim aspectul privind specificaţiile şi mai ales să subliniem noutăţile aduse de GF104.

 

 

Pages ( 1 of 16 ): 1 23 ... 16Next »

Leave a Reply

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.