BigFoot Killer e2100

 

Cea mai interesantă specificaţie a acestui cip este frecvenţa la care rulează. Aceasta este de 400 MHz şi, la fel ca şi mine, pun pariu că vă întrebaţi dacă se poate overclocka. În puţinul timp pe care l-am avut la dispoziţie, nu am reuşit să îmi dau seama daca da. Cipurile acelea de memorie pe care le vedeţi chiar lângă e2100 reprezintă memoria NPU-ului şi în total, cele două însumează 1 GB de memorie DDR2.

Modelul Killer 2100, pe care BigFoot Networks îl comercializează ca placă de reţea este echipat doar cu 128 MB DDR2, aşa că dacă eşti un torrentist hardcore pe lângă meseria de gamer, memoria suplimentară ţi-ar fi de un real ajutor.

Pare cam ciudat ca o placă de reţea să vină cu memorie dedicată, însă, dacă ne uităm la restul componentelor, toate beneficiază de memorie dedicată mai ales dacă este vorba de echipamente de gaming. Plăcile video au memoria lor, iar cele ce folosesc memoria sistemului nu se pot numi de gaming.

Plăcile de sunet în general se folosesc tot de memoria sistemului pentru sample-urile audio, mai puţin cele Creative pentru gaming, care au alături de cipurile audio şi câte un cip de 2 MB de memorie sau 64 MB, în funcţie de model.

Plăcile de reţea de ce nu ar beneficia şi ele? Că doar sunt şi ele nişte componente. E cam dificil de înţeles cum funcţionează acest cip de reţea şi sincer vă spun că mă holbam foarte sceptic la el când am auzit prima oară de plăci de reţea de gaming. Însă gândiţi-vă la CD-Writerele bătrâne ce nu beneficiau de buffer under-run protection.

Vă mai amintiţi cum scădea buffer-ul dacă foloseam calculatorul la altceva decât la scrierea unui CD? Ei bine, cam acelaşi fenomen se întâmplă şi la traficul pe reţea.

Poate că nu ştiţi, dar traficul efectuat de un joc online este infim. Conexiunile noastre de reţea ce beneficiază de trafic metropolitan de 100 Mb/s sunt complet inutile şi nu ajută în niciun fel. La fel nu ajută nici dacă avem o conexiune de 10MB/s la internet, dacă aceasta nu este stabilă.

Ce legătură are stabilitatea conexiunii cu această placă de reţea? Pai o mare parte din instabilitatea conexiunii este adesea dată de propriul PC, pentru că cipurile de reţea onboard se comportă la fel ca vechile CD-Writere şi în momentul în care ne jucăm. Evident, procesorul şi memoria sistemului sunt folosite intensiv, iar ping-ul începe să fluctueze pentru că cipurile de reţea reacţionează imediat la modul în care este folosit procesorul.

Soft-ul plăcii de reţea este o componentă foarte importantă deoarce pe lângă monitorizarea PC-ului, a traficului de reţea şi a nivelului de utilizare al procesorului şi NPU-ului ne permite şi să setăm nivelul de prioritate al aplicaţiilor.

 

Pages ( 3 of 7 ): « Previous12 3 45 ... 7Next »

Similar Articles

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.