O să ies puţin din tiparul clasic al organizării articolelor pentru a face o pagină dedicată metodologiei de test. De ce? Pentru că doresc să fac câteva menţiuni, şi nu vreau să aglomerez celelalte pagini.

Ca de obicei, suita de teste va include un set de teste sintetice şi un set de teste din jocuri. În cazul testelor sintetice, situaţia e foarte simplă: fiecare procesor a fost rulat atât la frecvenţe stock cât şi în regim de overclocking.

În cazul jocurilor, situaţia e puţin mai complicată ca de obicei. Pentru că am ales să rulez toate testele la 3 rezoluţii diferite: 1280×1024, 1440×900, 1680×1050. Şi la două niveluri de detalii diferite: low/ultra-low şi high/ultra-high.

 

Să vă explic logica.

În cazul rezoluţiilor mai mici, o placă video performantă are tendinţa să „şomeze”, pentru că nu prea are de lucru. În acest caz, solicitarea este mai mare pe procesor decât pe placa video. În cazul rezoluţiilor mai mari, situaţia are tendinţa să se inverseze: placa video munceşte mult mai mult, pe când procesorul rămâne relativ la fel de încărcat. Acelaşi lucru e valabil şi pentru nivelele de detaliu: în „low” avem solicitare mai mare pe procesor, iar în „high” avem solicitare mai puternică la placa video. Pentru acest lucru am folosit preset-urile din jocuri, iar în cazul în care un preset nu includea şi AntiAliasing, nu l-am folosit, deoarece acesta va limita puternic placa video şi nu va fi prea relevant într-un test de procesoare. Iar rularea la cele două setări extreme oferă o imagine de ansamblu mult mai completă şi corectă.

Şi mai este un aspect interesant aici. Ştim că GTX275 este o placă video puternică. Şi ştim că plăcile video puternice au tendinţa de a fi limitate de procesor. Aşadar va fi interesant de văzut în ce măsură procesoarele vor fi capabile să furnizeze suficiente date pentru placa video, astfel încât aceasta să fie cât mai încărcată şi să dea tot ce poate.

Acest ultim lucru l-am urmărit cu deosebită atenţie pe parcursul testelor, deoarece a fost şi o curiozitate personală, eu fiind adeptul unei configuraţii echilibrate (pentru un procesor mediu, o placă video medie). Şi am vrut să văd dacă o combinaţie gen „procesor ieftin cu performanţe medii” + „placă video foarte puternică” poate fi una câştigătoare pentru un gamer cu pretenţii dar cu buget relativ limitat.
OK, nu vă mai ţin la poveşti. Să dăm drumul testelor.

 

Pages ( 7 of 17 ): « Previous1 ... 56 7 89 ... 17Next »

Leave a Reply

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.